تلاوتی زیبا از آیات نورانی 1الی 36 سوره مبارکه مریم(س) از استاد عبدالمنعم طوخی
حجم فایل:7.32مگابایت
مدت زمان تلاوت:51دقیقه
...
..
.
تلاوتی زیبا از آیات نورانی 1الی 36 سوره مبارکه مریم(س) از استاد عبدالمنعم طوخی
حجم فایل:7.32مگابایت
مدت زمان تلاوت:51دقیقه
...
..
.
یکی از دوستان درخواست تلاوتی رو کرده بودند که از تلوزیون پخش میشه از سوره ی مبارکه اعلی از استاد شیخ محمد الیثی ،باید عرض کنم که این تلاوت رو من خودم از تلوزیون زیاد گوش کردم ولی تلاوتی که پخش میشه کات شده از تلاوت کامل ( بروج،طارق،اعلی،غاشیه،فجر،بلد،شمس،لیل،ضحی و شرح )هست وبه علت اینکه این تلاوتهاقبل از اذان پخش میشه کامل تلاوتها رو پخش نمیکنند ...من هم تلاوت کامل رو در اختیار شما دوستان عزیز قرار میدم امیدوارم که استفاده ببرید با اهدای صلواتی نثار روح استاد دانلود بفرمایید
حجم فایل:9.64مگابایت
مدت زمان تلاوت:56دقیقه
...
..
.
در این پست تلاوتی از مرحوم شیخ محمد الیثی براتون آماده کردم از سور مبارکه قیامه، طارق و اعلی که به نظر خودم میشه گفت یکی از بهترین تلاوتهای استاد هست مکان دقیق این تلاوت رو نمیدونم ولی از شیوه تشویق مستمعین اینجور به نظر میاد که این تلاوت در ایران اجرا شده باشه اگه اشتباه نکرده باشم آخرای تلاوت هم صدای استاد سلیمی هم میاد که استاد لیثی رو تشویق میکنند ...با اهدای صلواتی به روح استاد دانلود بفرمایید...
حجم فایل:6.7مگابایت
مدت زمان تلاوت : 35دقیقه و 14ثانیه
...
..
.
آراء العلماء فی قضیة الإعجاز
مَن أحاط علما بالبلاغة، عرف أن بین ما ورد فی التنزیل و بین ما أثر عن العرب فی الفصاحة و البلاغة بُعدا لا تدرک غایته. و لهذا فإن من کان من المفسرین قصر فی تفسیره لکلام اللّه علی معرفة المعانی الإعرابیة و بیان مدلولات الألفاظ موضعیة لاغیر، فانه یعدّ مقصرا فی تفسیره لکونه قد أخل بمعظم علومه و أهمها، و أعرض عن أجل مقاصده و هو معرفة الإعجاز لأنه موقوف من معرفة البلاغة.
و نحن لا نشک فی أن إعجاز القرآن لیس بالأمر الهین الذی یسهل إدراکه و فهمه و تعلیله فی دقة و إحاطة، لأنه کمال البلاغة، فهو إضافة إلی ذلک یشتمل علی الخواص و المقتضیات الخارجة عن قدرة البشر، فکان غایة درجات البلاغة، فلهذا أصبح معجزا.
«إنّ الذی ظهر لنا بعد کل ذلک و استقرّ معنا هو أن القرآن معجزٌ بالمعنی الذی یفهم من لفظ الإعجاز علی إطلاقه حین ینفی الإمکان بالعجز عن غیرالممکن. فهو أمرٌ لا تبلغ منه الفطرة الإنسانیة مبلغا و لیس إلی ذلک مأتیً و لا جهة، و إنما هو أثر کغیره من الآثار الإلهیة یشارکها فی إعجاز الصنعة و هیئة الوضع، و ینفرد عنها بأن له مادةً من الألفاظ کأنها مَفرغةٌ إفراغا من ذوب تلک المواد کلها. و ما نظنه إلاّ الصورة الروحیة للإنسان إذا کان الإنسان فی ترکیبه هو الصورة الروحیة للعالَم کله. فالقرآن معجز فی تاریخه دون سائر الکتب. و معجزفی أثره الإنسانی و معجز کذلک فی حقائقه، و هذه وجوه عامة لا تخالف الفطرة الإنسانیة فی شیء فهی باقیة ما بقیت».(1)
لابدّ لنا قبل الترسل فی بیان إعجاز القرآن أن نُوَطِیء بِنبذ من الکلام فی الحالة اللغویة التی کان علیها العرب عندما نزل القرآن.
إنّ اللغة العربیة قبل نزول القرآن کانت غایة فی القوة بترکیبها الأساسی، مؤهلة لتحمل رسالة السماء. لقد نزل القرآن الکریم بأصفی اللغات التی کان العرب ینظمون فیها شعرهم. و یُلقون فیها خطبهم. ولکنها کانت أفصح و أجزل و أعذب، و نظمه أحسن تألیفا، و أشد تلاؤما و معانیه أقوی تمکنا، فإذا قرع السمع خلص له إلی القلب من اللذة و الحلاوة فی حال و من الروعة و المهابة فی حال آخر.
» سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى. الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّى. وَالَّذِی قَدَّرَ فَهَدَى «
«نام پروردگار والای خود را به پاكی بستای؛ همان كه آفرید و هماهنگی بخشید و آن كه اندازه گیری كرد و راهنمود»
این عکس ها رو زمانی که دانشجوی کشاورزی بودم گرفتم. در سمت چپ تصاویر میکروسکوپیک عامل بیماری گیاهی را مشاهده می کنید. شاید زمانی که گیاه بیمار دیده میشه، هیچ گاه به ذهن آدم خطور نمیکنه که عامل بیماری و زشتی گیاه، زیباست؛ زیباست و پیچیده. همیشه در آزمایشگاه وقتی از نمونه زیر میکروسکوپ عکس می گرفتم هر بار برام تازگی داشت و می گفتم الله اکبر1.